kamaah ..:My diary:..

Temat: Jak duże rozbieżności w USG 30-34 tyg ciązy???
Jak duże rozbieżności w USG 30-34 tyg ciązy??? W 23 tyg - USG połówkowe wymiary dziecka były bardzo zbliżone zarówno BPD, HC, AC, FL odpowiadały 23 tyg i parę dni. A teraz niby wypada 31 tydz z kawałkiem a BPD wyszło 88 mm co daje 35 tydzień, HC 302 mm co daje 33 tydz, AC 290 mm co daje 33 tydz i FL 61 mm co daje 31 tydzień. Suma sumarum ciąża wyszła starsza o 2 tyg czyli niby 33 tydz. i 5 dni co też przybliżyło termin porodu - generalnie wyszło, że...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,23762,23024515,23024515,Jak_duze_rozbieznosci_w_USG_30_34_tyg_ciazy_.html



Temat: Ja też po wizycie
Ja też po wizycie! :D Witajcie Dziś byłam u ginekologa. Junior ułożony główką w dół i takiej pozycji powinien już pozostać Leci mi 31 tydzień: * główka BPD 81,1 = 33 ... ścianie-nie przoduje. Ogólnie rzecz biorąc wszystko jest OK! Jak to mój lekarz dziś stwierdził: "Spotkamy się za 3 tygodnie. Wtedy już na 100% będziemy wiedzieli, że ciążę ... Pani wygrała!" Pocieszył...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,39984,53416594,53416594,Ja_tez_po_wizycie.html


Temat: róznica w wielkości główki i brzuszka po usg !!
Też chciała bym wiedzieć ... skąd mogą brać się takie rozbieżności. Wczoraj skończyłam 36 tydzień, na poniedziałkowym USG pomiary są mocno "rozjechane" w stosunku do wieku ciąży, np. BPD: 36 w 5 d FL: 34 w 4 d AC: 35 w 1 d HC: 33 w 5 d zasadniczo żaden wymiar nie pasuje do obecnego tygodnia :-( lekarz nie mówił nic na...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,1144,99438538,99438538,roznica_w_wielkosci_glowki_i_brzuszka_po_usg_.html


Temat: Jak liczy sie tygodnie ciazy?
Tygodnie ciązy liczy sie od terminu ostatniej miesiaczki czyli jesteś w 12tc Teraz na USG jest mierzona tylko wielkośc zarodka (CRL), która w przybliżeniu okresla "wiek" ciąży. Ale poczekaj az bedziesz w bardziej zaawansowanej ciązy Wtedy robi sie wiecej pomiarów (u mnie BPD, FL, AC) i tym samym przy kazdym z pomiarów moze wyjśc inny tydzien ciązy ) U mnie na ostatnim USG wyszło, ze rozmiar główki wskazuje juz na 40tc, długośc nogi na 37 a obwód brzucha na 33tc. A wedługe terminu ostatniej miesiaczki byłam wtedy w 36tc. pozdrawiam Ewelina
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,585,49929900,49929900,Jak_liczy_sie_tygodnie_ciazy_.html


Temat: Moje USG - rozbieżność w terminach
Moje USG - rozbieżność w terminach Dziś miałam USG i... wymiar |tydzień ciąży -BPD | 9.1 |37 -HC |32.6 |36,6 -AC |30.0 |34,1 -FL |6.6 |33,4 ...niepokoją mnie tak znaczące różnice,...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,585,68825206,68825206,Moje_USG_rozbieznosc_w_terminach.html


Temat: za mały brzuszek???
Witam...podalam wymiary wyzej ale oki podam jeszcze raz WAGA 3226 g BPD 9,64 CM HC 33,86 CM AC 32,63 CM FL 7,43 CM FTA 84,73 CM2 no i wlasnie obwod brzuszka dzidzi to wychodzi na 36 tydzien a ja jestem w 39 tygodniu reszta wynikow podobno ok hmmm tylko synek ma za maly obwod brzuszka ....fakt nie ma byc po kim gruby bo ja jestem chudzielec a moj maz tez nie jest gruby...wiec byc moze to genetycznie....ogolnie przytylam 19 kilo ale dodam ze przed ciaza wazylam 50 ale i tak nie wiem gdzie ... wiecie jak to jest ciaza to strach do samego konca. pozdrawiam
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,585,28039789,28039789,za_maly_brzuszek_.html


Temat: bpd w 33 tygodniu ciązy
bpd w 33 tygodniu ciązy Dziewczyny, proszę pocieszcie mnie. Byłam dziś na usg i lekarz zaniepokoił się bpd, bo wynika z niego, ze to już 36 tydzień, a nie 33 . A ja jeszcze się dodatkowo zdołowałam, bo w kalkulatorze usg ciąży, obliczyłam sobie, ze na podst. bpd mojego dzieciątka (92mm), to już 38 tydzień. Czarne myśli krążą mi po głowie, mam...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,585,6300125,6300125,bpd_w_33_tygodniu_ciazy.html


Temat: interpretacja usg
Dla jasności sprawy wpisałam dane z USG córci robionego w 38 tygodniu ciązy(i 4 dni). Dokładnie tydzień po tym badaniu był poród. Wyszło mi tak BPD 37 tyg. i 3 dni(odchyl. +/- 22 dni) HC 33 tygodnie i 5 dni(+/- 21 dni) AC 36 tygodni i 2 dni (+/- 21 dni) FL 35 tygodni(+/- 21 dni) Córcia ma już w tej chwili...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,585,16300009,16300009,interpretacja_usg.html


Temat: CZERWCÓWECZKI 2004
Miałam USG tydzień temu. Wtedy u mnie wiek ciąży to 32t+2d. A pomiary mojego Bartusia to: BPD (wymiar dwuciemieniowy główki) 85 mm (co odpowiada 32.2) HC (obwód główki) 305 mm (co odpowiada 33.1) AC (obwód brzuszka) 290 mm (co odpowiada 33.1) FL (długość kości udowej) 63 mm (co odpowiada 32.4) Waga 2200 g, termin wg USG 20.06., wg OM 24.06. Jak widzisz...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,586,10236236,10236236,CZERWCOWECZKI_2004.html


Temat: Prosze pomóżcie nie wiem jak rozumiec to Usg
Prosze pomóżcie nie wiem jak rozumiec to Usg Witam !!! Ostatnio bylam na Usg, ktore mnie bardzo zmartwiło.Jestem w trzcim trymestrze ciaży Pani doktor nie mogla ustalic tygodnia ciaży według wczesniejszysz usg powinnien byc 29 tydz.Ona teoretycznie twierdzi ze 30-33 tydz.Ale najgorsze jest to ze moja mala wydaje sie nie proporcjionalna.hnapisano mi ze parametry biometryczne plodu sa nezgodne wewnętrznie.Okazalo sie ze czesc pomiarow wskazuje na 31-33 tydz a czesc na okolo 28 tydzien. I tak BPD 82 mm (33+1 tyg.ciazy), HC 292 mm (31+6 tyg.ciazy), FL 53 mm (28+1tyg.ciazy), FCA 246 mm (28+6 tyg.ciaży) Waga maleńkiej 1400 g.Łozysko ok II stopien wg.Grannuma Bardzo sie martwie tym ze malenka ma tak duzo rozbieżności przy wielkosci pojedynczych narzadow to przciez 5 tyg.Czy to znaczy ze z...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,586,34892740,34892740,Prosze_pomozcie_nie_wiem_jak_rozumiec_to_Usg.html


Temat: 32 tygodnie - po usg
HUM - 56 - 32,3 tyg EFW - Hadlock - 2153 g, Shepard - 2395 g średni wiek ciąży wg wymiarów - 33 tyg czyli dzidzia spora, a przede wszystkim nie ma żadnego zapóźnienia. Z wyjątkiem... nogi! Noga wyszła na 31 tydzień! Fl - 60 mm - 31 tyg W styczniu wymiar nogi był największy, teraz jest najmniejszy.pocieszam się, ze pomiary robiła...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,23762,22458790,22458790,32_tygodnie_po_usg.html


Temat: 33 tydzień ciąży jakie wymiary??
33 tydzień ciąży jakie wymiary?? Jakie miałycie wymiary głowki dziecka w 33 tygodniu ciaży?Moja ma BPD 88 mm i HC 305 mm -jak porownuje do innych to troche spore.Ale czy miesci...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,585,82064278,82064278,33_tydzien_ciazy_jakie_wymiary_.html